wtorek, 29 maja 2012

Chapati z czarnuszką


Od jakiegoś czasu jestem wielką fanką czarnuszki. Uprzedzam, że trzeba się przyzwyczaić do jej smaku i nie każdemu musi odpowiadać.

Składniki:
szklanka mąki (najlepiej białej, ale mieszanka biała + razowa w proporcji 3:1 również się sprawdza)
woda (około dwóch łyżek, ale najlepiej kontrolować na bieżąco)
pół łyżeczki soli
łyżeczka czarnuszki

Składniki mieszamy i ugniatamy ciasto. Musi być twarde, dlatego nie należy dolewać wody. Formujemy cienkie placuszki i smażymy na suchej patelni przez około 2-3 minuty (w zależności od grubości placków) z każdej strony. Moje się troszkę przypiekły, ale i tak są pyszne!

Ja podawałam z guacamole i sosem pomidorowym ze świeżych pomidorów. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Dziękuję za radę! Osobiście lubię ziele i liść, ale kapusta bez nich też może się obejść! Czarnuszkę masz z własnej hodowli czy kupioną? Nigdy nie jadłam,ale uważam, że jest piękna!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię :) Mama zawsze powtarzała, że młodej kapusty się mocno nie przyprawia i jakoś tak tego się trzymam :) Twój wpis przypomniał mi, że mam młodą kapustkę, więc wiem, co dzisiaj robię na obiad ;)

    Czarnuszkę kupiłam, a zakochałam się w niej, kiedy osiedlowa piekarenka zaczęła oferować bułeczki z małymi czarnymi ziarenkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przymierzam się do tych placuszków i jakoś nie mogę ich zrobić, one w smaku przypominają naszą macę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli z mąki pszennej i bardzo cienkie, to owszem.

      Usuń
  4. 21 years old Physical Therapy Assistant Florence Nye, hailing from Lakefield enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Mountain biking. Took a trip to Historic Centre of Mexico City and Xochimilco and drives a RX Hybrid. Wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń